سپاه در بن بست تحریف و تاویل ، نقض میکند

احسان سلطانی
 
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۸۹, ساعت ۹:۵۵

فرماندهان سپاه در لباس نظامی  این روزها در مصاحبه های متعدد خود از لزوم دخالت سپاه در مسائل سیاسی سخن میرانند و در اظهار نظری آشکار فرمانده سپاه محمد رسول‌الله تهران تصریح کرد که ” دخالت نکردن نظامیان در سیاست شامل بسیجی‌ها نمی‌شود” وی در مصاحبه ای تفصیلی با خبرگزاری کار ایران ایلنا گفت ” این برداشت غلط و اشتباهی است كه فكر می‌كنند بسیجی‌ها نباید وارد عرصه‌های سیاسی شوند” و ادامه داد “بسیجیانی كه به عضویت نهادهای نظامی در‌آمده باشند، حق ورود در فعالیت‌های سیاسی را ندارند.” اما در فاصله کمتر از 5 روز در مصاحبه ای اختصاصی با خبرآنلاین گفت ” اینکه می گویند سپاه سیاسی شده درست نیست. اصلا سپاه از روز اول که تشکیل شد، سیاسی بوده است. سپاه اگر وارد عرصه سیاسی نشود اصلا سپاه نیست. “

   سپاه پاسداران به عنوان جریان مجری تفکری تندرو که بارها اشاره شده این جریان  با تفکرات فوق رادیکال  و مسموم خود برای ضربه زدن و نابود كردن اندیشه های اصیل و آرمانهای اوایل انقلاب  و همه كسانی كه با اعتقاد برای اجرای آن اندیشه ها كار كرده‌اند تلاش می‌كند و علیرغم اینکه امروز در اقلیت هستند و مدافعان تشکیلاتی آن کم اما با تسخیر سنگر به سنگر نهادهای امنیتی،فرهنگی،اقتصادی و سیاسی کفه ترازوی قدرت به سمت آنها سنگینی میکند و با قدرت هر چه تمام این روزها  بدون هیچ هراسی دیگر دست از تحریف و تاویل سخنان اولین رهبر و بنیانگذار این انقلاب برداشته اند و به بیان صحیح تر با نقض سخنان وی ،برای ادامه بقا و حفظ قدرت خود ، مخالف جهت او با نام پاسداری از انقلاب اسلامی حرکت میکنند.

  در واقع فرماندهان سپاه در اثر دستپاچگی در  دفاع از خود در برابر اقدام بسیار هوشمندانۀ 7 چهره شاخص اصلاح طلب در شکایت  از اقدامات سپاه  و نقششان در تقلب آشکار و گسترده انتخابات سال 88 ،مجبور به اتخاذ چنین مواضعی که خلاف نص صریح آیت الله خمینی مبنی بر عدم حضور نظامیان در مسائل سیاسی بوده است شده اند.

  در اینجا قصد ندارم بگویم که سخنان آیت الله خمینی فصل الخطاب همه امور است و لزوما باید تا انتهای دنیا در ایران بدان عمل نمود اما مجموعه ای که نان خود را به نام حفاظت از آرمان های انقلاب در می آورد و در هر جمله خود برای توجیه عملکردشان نام امام را میبرد باید پرسید چه شده است که این صحبت ها را فراموش کرده اند؟

  چندی بود که  برخی از فرماندهان سپاه به  تاویل و تفسیر به مطلوب سخنان آیت الله خمینی میپرداختند و پیاپی نسبت به لزوم  دخالت خود  در مسائل سیاسی داخلی  و خارجی مرتبط با احزاب و جناح ها و گروه ها و اساسا در تمام عرصه ها به بهانه اشراف بر حوزه های امنیتی و مبارزه با تهدیدات ضد انقلاب! تاکید میکردند و بهانۀ اصلیشان نیز برای حضور در عرصه سیاسی کشور و دخالت در همه امور اشرافیت بر تمام حوزه ها به منظور حفاظت از انقلاب بود.به صراحت میتوان گفت سپاه در نقطه ای قرار گرفته است که دیگر تفسیر به مطلوب سخنان آیت الله خمینی یا تحریف آنها پاسخگوی اعمال و حرکاتشان نیست لذا در چرخشی قابل توجه برای خروج از بن بست خلاف آن اظهارات را بیان مینمایند و میگویند ” سپاه اگر در سیاست دخالت نکند سپاه نیست “

  امام جمعه یکی از مراکز استانها در تاویل و تفسیر سخنان آیت الله خمینی در یکی از مراسم ها در جمع بسیجیان اینطور گفته بود ” اینکه می گویند سپاه پاسداران و بسیج به عنوان نیروهای نظامی نمی توانند در سیاست مداخله کنند و آن را به امام نسبت می دهند حرف دشمنان خدا و جریانات فاسدی است که بسیج را سد راه خود می داند. معنای اینکه بسیج در سیاست دخالت نکند این است که بسیج سکولار و بی دین شود… امام هیچگاه چنین چیزی نفرمودند و شما حواستان جمع باشد که مورد سوءاستفاده دشمنان قرار نگیرید… من از فرماندهان می خواهم که در جلسات مقابل این شایعه ها مقاومت کنند”

  دلسوزان واقعی انقلاب باید از فرماندهان سپاه بپرسند مگر غیر از این است که آیت الله خمینی صراحتا گفتند « من عرض می کنم به همه این قوا و به فرماندهان این قوا که این افراد در هیچیک از احزاب سیاسی، در هیچیک از گروه ها وارد نشوند. اگر ارتش یا سپاه پاسدار یا سایر قوای مسلحه در حزب وارد بشود، آن روز باید فاتحه آن ارتش را خواند. در حزب وارد نشوید، در گروه ها وارد نشوید اصلا . تکلیف الهی – شرعی همه شما این است که یا بروید حزب یا بیایید ارتش باشید» «…و کسانی که در رأس سپاه پاسداران هستند موظف هستند که ارتش را و سپاه را و سایر قوای مسلح را از احزاب کنار بزنند و اگر کسی در حزب هست، باید او را از ارتش بگویند یا در آنجا یا در اینجا و همین طور سپاه پاسداران و همین طور سایر قوای مسلح باید وارد در جهات سیاسی نشوند تا انسجام پیدا بشود. اگر وارد بشوید، بالا خره به هم خواهید زد خودتان را و بالا خره در مقابل هم خواهید ایستاد و نظام را به هم خواهید زد…»

  «…برای سپاهی ها جایز نیست که وارد بشوند به دسته بندی و آن طرفدار آن یکی، آن یکی طرفدار آن یکی. به شما چه ربط دارد که در مجلس چه می گذرد؟ در امر انتخابات باز هم به من اطلا ع دادند که بین سپاهی ها هم باز صحبت هست. خوب! انتخابات در محل خودش دارد می شود، جریانی دارد، به سپاه چه کار دارد که آنها هم اختلا ف پیدا کنند؟ برای سپاه جایز نیست این. برای ارتش جایز نیست این. سپاهی را از آن تعهدی که دارد، از آن مطلبی که به عهده اوست باز می دارد و همین طور ارتش را. و ما در گفتارمان، در کردارمان که در محضر خدای تبارک و تعالی واقع است، باید فکر بکنیم…»

  یا ایشان در زمان تشکیل وزارت سپاه اینچین عنوان نمودند «… باید سعی کنید جهات سیاسی در سپاه وارد نشود، که اگر افکار سیاسی وارد سپاه شود جهات نظامی آن از بین می رود. همیشه به سپاه سفارش کنید که آنان خودشان را یک جنگنده خدمتگزار مردم بدانند» از این دست جملات بسیار زیاد بود لذا برای جلوگیری از اطالۀ کلام به همین ها بسنده نمودم و امیدوارم فرماندهان سپاه پاسخی داشته باشند و سیاسیون نیز آنها را مورد خطاب قرار دهند که چه شده یا چه اتفاقی افتاده است که اینگونه این مطالب را فراموش نموده اند اما مدام از امام و انقلاب دم میزنند.

  این مسائل را طرفداران تشکیلاتی سپاه که خود را متعهد به انقلاب میدانند باید مورد توجه قرار دهند بیشک این تفکرات مسموم ،تندرو و فوق رادیکال که بر صندلی های فرماندهی سپاه پاسداران تکیه زده است در زمان نیاز مانند نکاتی که در بالا اشاره شد برای برون رفت از بحران برای حفظ خود همه آرمانها را زیرپا خواهند گذاشت زیرا مشخصا معتقد به آن آرمانها و اصول نیستند این را در عملکردشان در تحریف،تاویل،خلاف آن آرمانها حرکت کردن ،ضرب و شتم خانواده شهدا،به بند کشیدن دلسوزان واقعی و هزاران نکته دیگر ثابت نموده است که این عده به جز رسیدن به منافع خود به چیز دیگیری فکر نمیکنند.